banner image

Hotel Murah Berhantu di Sabah


Assalamualaikum..

Kisah yang ingin saya kongsikan di sini adalah berkenaan dengan sebuah HOTEL MURAH ....

Saya dan isteri saya berasal dari Perak. Saya adalah seorang Cikgu dan isteri saya adalah suri rumah sepenuh masa. Pada suatu hari, kami bercadang ingin bercuti di Sabah, kerana waktu tu cuti sekolah pertengahan tahun. Jadi, pada hari tu jugak kami terbang ke Sabah.

Dipendekkan cerita, sampai je di Sabah.. Kami cari la hotel yang selesa dan berbaloi dengan harga. Kami ni jenis berjimat.  Kalau lagi murah hotel tu, lagi ok bagi kami. Yang penting, boleh buat tidur, mandi, rehat2, ada semua tu, bagi kami ok.... Bilik kecil atau besar, tak kisah. Lagipula, gaji saya takde lah sebesar mana. Maklum la, baru saja jadi Guru. Isteri pula tak bekerja.

Satu hari tu, kami tanya la sorang pak cik ni (dalam 40an umurnya). "pak cik, boleh tanya kat mana ye hotel murah di kawasan terdekat ni?"...

pak cik tu jawab "Ohh,, kalau nak cari hotel, pergi dekat sana" sambil menunjukkan jalan yang patut kami lalu..
pak cik tu sambung lagi "tapi kalau adik nak murah, hujung sana lah..tapi kat sana, kena tahan sikitlah...dengar cerita, kat sana keras sikit...ada hantu ke apa, yang tu saya tak tahu...saya cuma dengar-dengar cerita sahaja", sambil menunjukkan sebuah hotel yang agak susah kelihatan kerana hotel tersebut berada agak di pedalaman...mcm dalam hutan...dan yang ngerinya, dalam kawasan tu, hanya ada hotel tu sahaja..takde bangunan lain...

saya ni jenis berani sikit (sebenarnya bajet2 berani je..haha) dan saya suka benda-benda yang menyeramkan macam ni....so, saya pun buat keputusan nak tidor hotel kat sana....

isteri saya pun balas "bang, takyahlah tido sana..kan pakcik tu dah cakap hotel sana keras"...

saya : "alah awak ni,, pak cik tu pun cakap dia dengar-dengar cerita sahaja...takde ape lah awak..jangan risau"....

isteri : "saya tetap taknak jugak, bang....lagipun dalam hutan tu bang...seram tahu tak"...

saya: "ok ok macam ni...kita tidur dulu sana,,kalau ada apa-apa gangguan, abg janji kita check out terus..ok?"

isteri: "ye lah ye lah" sambil menganggukkan kepala dan memuncungkan mulut sedepa....


sampai di hotel tersebut, kami pun check in la...masuk bilik, fuhhh memang besar...selesa...harga pulak murah...hanya RM30,  24 jam.. memang terbaik...tandas terbaik....ada astro... aircon..katil besar.. ada beranda utk hisap rokok....

so dipendekkan cerita, kami check in pukul 12 tgh hari.....dan sehari tu kami duduk di hotel sahaja, tengok tv,, sambil sembang-sembang ....mandi kolam kat hotel tu...tiba waktu malam, oleh kerana terlalu keletihan, pada pukul 10 malam kami terus tidur...

keesokan pagi, bangun subuh,,saya kejutkan isteri...

selesai solat subuh,, ,saya pun saja la usik dia "haa, kena kacau hantu tak semalam??"..

dia pun senyum malu tak terkata....saya pun gelak-gelak je...haha

hari tu, kami berjalan-jalan pusing2 di Sabah....

dipendekkan cerita lagi, tiba waktu malam,,, pada pukul 10 pagi, kami agak keletihan (sebenarnya saya yang agak keletihan, sebab saya yang drive kereta sewa, dan saya juga yang angkat barang-barang shopping)...
saya pun tertidur.....

pada pukul 4 pagi (lebih kurang), tiba-tiba isteri saya kejutkan saya dalam keadaan yang cemas "bang bang bang, bangun bang....saya nak keluar bang.."...mukanya kelihatan agak ketakutan...

saya pun "apa kena dengan awak ni?..abang ngantuk lah"...

isteri: "bang, saya takut bang...saya nak keluar, bang..tolonglah" mukanya kelihatan sangat ketakutan dan hampir-hampir nak nangis (bini saya ni memang manja sikit..tapi alhamdulillah dia selalu dengar kata..hehe)...

saya pun tengok dia macam ketakutan..mungkin kena ganggu kot...oleh kerana saya da janji akan terus check out kalau ada kena ganggu ke apa ke,, jadi, saya pun terus ON LAMPU,,kemas2 barang,,,dan check out....oleh kerana masa tu, saya pun tengah ngantuk,,,dan bini saya pun nampak macam sangat ketakutan, saya pun senyap je dalam kereta waktu drive cari hotel lain...lagipun saya nak bagi dia rilex2 dulu...

sampai sahaja di hotel lain,,kami check in...sampai di bilik, saya duduk la kat kerusi tu, tunggu bini saya tidur dahulu....sebelum dia lena, (dan dia pun nampak macam da ok) saya pun tanya la dia "kenapa dengan awak tadi"..

isteri: ada hantu bang..dalam pukul 12 tgh malam tadi, macam ada bayang-bayang orang lalu dekat beranda tu bang...masa tu saya buat tak tahu je...sebab taknak ganggu abg tidur...saya pun cuba la tidur.....tapi sekali saya dengar bunyi macam ada orang ketuk-ketuk kat bawah katil kita ni....perlahan je dengar bunyi ketukan tu..mase tu, saya dah meramang da bulu roma...tapi saya masih buat tak tahu...dan akhirnya saya dapat tidur...dalam pukul 3 pagi lebih camtu, saya terjaga...sebab bunyi ketukan tu makin kuat...saya pun sakit hati la bang,, saya baling bantal tu ke bawah katil tanpa saya tengok apa kat bawah katil tu...tiba-tiba,, ada satu makhluk merangkak laju masuk ke tandas...lepas tu saya terus gerakkan abang...
Hotel Murah Berhantu di Sabah Hotel Murah Berhantu di Sabah Reviewed by Unknown on September 20, 2017 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.